Hvad er en sælgertype ?
Er det afgørende for din virksomhed?
Det som er afgørende for din virksomhed er, at du KAN GÅ UD I VERDEN og tilbyde det, som du har på dine hylder…..men det overraskende er, at du ikke behøver være nogen SÆLGERTYPE for, at det kan lade sig gøre.
Det som er afgørende, er nemlig noget helt andet. Det er nemlig DIG der er afgørende!!!!!! Stay tuned, for dette vil jeg selvfølgelig fortælle dig mere om lige om lidt.
Jeg vil gerne mane det til jorden en gang for alle, du behøver ikke, at være nogen speciel sælgertype for, at skabe dig en stor omsætning, indtjening og gedigen kundekreds. Det kan godt være, at du har ladet dig fortælle, at det er det, det handler om.
MEN NEJ!
Faktisk kan jeg afsløre, at jeg har aldrig selv har følt mig, som en sælger, til trods for, at jeg har været i salgsbranchen i 28år. Afholdt 1000’vis af møder, rejst kloden rundt, besøgt mange forskellige kunder og utallige virksomheder. Jeg har endvidere lukket et utal af forretninger, mødt mange forskellige mennesker, farver, kulturer og religioner.
Jeg kan derfor med rette fortælle dig, at det er noget helt andet, der er på spil, og som spiller den største rolle for, at du opnår succes med salg.
Hvilken slags person er en sælger – og er det dig?
En sælgertype – hvordan ser han/hun ud?
Det du kan være 100% sikker på er, at det opfattes forskelligt af os alle sammen. Nogle mener det ene, nogle mener det andet. Hvad er en revisor for en? Hvad er en læge for en? Osv osv. Der er meninger, som der er mennesker. Vi har alle forskellige opfattelse af den virkelighed vi lever/føler/mærker og udspringer i.
Samtidig hænger ideen om en “sælgertype” sammen med vores tidligere erfaringer, når vi har mødt sælgere på vores vej. Vi har dannet os et billed og overvejer alle nuancer af den rigtige “sælgertype”. Er han/hun høj, lav, mørk, lys, har han/hun smart hår, smart tøj, fine nypudset sko, smart bil, virker han/hun måske kæk, er han/hun troværdig eller farverig osv.
Jeg er overbevidst om, at du måske registerer andre ting end nævnt her! Og det du registerer vil således være din referenceramme for en sælger.
Men er du selv den type? Nej, vel! Skal du indtage den rolle? Skal du være som den person, du har mødt, set og erfaret? Det skal du SELVFØLGELIG IKKE. Du skal være dig. Du skal være troværdig, autentisk. Lige præcis som den, du nu er! Du skal sige tingene på den måde, som føles rigtig for dig. Du skal signalere det, som er vigtigt for dig. Du skal ikke på nogen måde signalere noget, der ikke er rigtigt for dig selv!!!!
VI KØBER PÅ FØLELSER!
Og derfor, JA, så er det hammer vigtigt, at du ikke PÅTAGER dig en rolle/type, som ikke er dig. Det vil skinne igennem, at du forsøger, at være en anden, end den du er. Vi køber på følelser, og når der er troværdighed, autenticitet og ærlighed mellem os så er de første byggesten lagt for udvikling af en salgsproces….
Så ud med sælgertypen og ind med DIG i din egen autentiske rolle, og du vil se magi opstå!
Går du rundt med en forestilling om, at du skal være denne her “sælgertype” for at kunne få succes med salg, så vil jeg gøre mit for at hjælpe dig på rette vej ved i 1. omgang at tilbyde dig en tur ind i mit univers på www.camillaclausen. dk.
Er du herefter nysgerrig på, at komme af med dine forestillinger, så har du mulighed for at finde frem til, om jeg kunne være den rette til at hjælpe dig til udvikling og succes med salg og vækst ved at kontakte mig og få en gratis 30min. indledende samtale.
God vind og held og lykke med salget!
Bedste hilsen,
Camilla