Det er først og fremmest dig, kunderne skal have tillid til.
De vil mærke din ærlighed, troværdighed og autenticitet. Herefter putter de måske dit produkt i “indkøbskurven” hvis følelsen hos dem er rigtig.
Vi køber på følelser – jeg siger det bare. Det er ikke nyt, men måske en anelse nyt, at vi sætter ord på, og rent faktisk siger det højt! Vi handler, der hvor vi bliver set, hørt og forstået! og ja, hvor det giver den gode mavefornemmelse.
Købsoplevelsen
Alt hvad vi foretager os, er rent faktisk baseret på en følelse, vi ønsker at opnå. Jeg er ret sikker på, at du kender det fra dig selv! Forsøg at tænk tilbage på en købs-oplevelse som ikke var rar. Hvad var årsagen? Var det butikkens lokale? Var det farven på væggen? Var det musikken i baggrunden? eller var det den personlige betjening måske? Hvordan reagerede du?
Handlede du i butikken? eller sagde du pænt farvel og købte varen et andet sted? eller måske noget helt tredje?
Hvad er en god sælger? Fremstår du som den sælger, du selv vil møde og handle med? Og hvad skal der til for du putter produkter i “indkøbskurven”?
God vind med salget!